Turizmusmarketing és protokoll
Sok könyv jelent már meg marketing témában, de kevés olyan, ami a szolgáltatások marketingjével, vagy főleg a turizmus marketingjével foglalkozna. A piacon eddig elérhető ilyen jellegű kiadványok elsősorban egyetemistáknak, szakembereknek készültek, főleg elméleti jelleggel. A turisztikai technikus képzésben azonban olyan tankönyvre van szükségünk, mellyel a mindennapi szakmai tevékenységünkhöz szükséges tudást, készségeket sajátítjuk el. A kiadvány az elmélet mellett a gyakorlati alaptudás megszerzését is elősegíti.
Reményeink szerint most egy ilyen könyvet tartanak a kezükben. Az elméleti kereten túl gyakorlati feladatokat, egy szinte az egész könyvön végigvonuló projektmunkát is tartalmaz.
A marketing nagyon izgalmas területe a vállalkozások életének. Sokrétű tevékenységet takar, rengeteg tervezést, kreativitást igényel. A marketingkampányok lebonyolítása jól összeszokott team nélkül nem megy. Napi szinten változnak a lehetőségek, újabb és újabb eszközök jelennek meg. Nem szabad lemaradni. Ezért is lényeges, hogy a tankönyv egy alap, a benne levő tudást folyamatosan meg kell újítani.
Nem marketingszakemberek képzése a cél, de az utazási vállalkozások működtetéséhez feltétlenül szükséges, hogy legalább rálátásuk legyen a témára. Turisztikai szervezőként el kell adják összeállított utazási csomagjaikat, katalógusokat kell összeszerkeszteni, megjelenni kiállításokon, vásárokon. Idegenvezetőként „önmagukat” kell eladni. Egy-egy desztinációnak, attrakciónak magához kell vonzania a látogatókat. Mindehhez adja meg az alapokat a marketing.
A tankönyv feldolgozása során legyenek kritikusak, merészek, kreatívak. Egy-egy szokatlan, jó ötlet mindennél többet ér!
A nyomtatott könyvhöz annak online elérhető verziója is jár, amely tartalmazza a kiadvány teljes anyagát kiegészítő feladatokkal, fotókkal, érdekességekkel és a tankönyvben szereplő írásbeli feladatok megoldásával.
Sikeres tanulást kíván a szerző, a szerkesztő és a kiadó!
-
TARTALOMJEGYZÉKElőszóHogyan használjuk a könyvet?1. A marketing története, fogalma, fejlődése1.1. A marketing története1.2. A marketing fogalma1.3. A marketing fejlődése1.4. Turizmusmarketing2. Marketingmenedzsment, marketingstratégia2.1. A marketing időbeli síkjai2.2. A marketing egymásra épülő rendszere2.3. A marketingtervezés folyamata2.4. A marketing eszköztára, a marketingmix3. Fogyasztói magatartás és a vásárlási döntés folyamata3.1. A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők3.2. A vásárlási döntés folyamata a turizmusban3.3. A vásárlási döntés típusai a turizmusban3.3.1. Szokásokon alapuló vásárlás3.3.2. Problémamegoldó vásárlás3.3.3. Impulzusvásárlás4. Piacszegmentálás, célcsoportok4.1. A piac szegmentálás és a szegmens fogalma4.2. A szegmentálás szintjei4.3. Szegmentálási kritériumok, szempontok4.4. Utastipológiák4.4.1. Hahn-féle (1974) tipológia4.4.2. Plog-féle tipológia4.4.3. Smith-féle tipológia4.5. Célpiac meghatározása5. Piackutatás5.1. A piackutatás elméleti alapjai5.1.1. Információgyűjtés modelljei5.2. Piackutatási módok5.2.1. Szekunder piackutatás5.2.2. Primer piackutatás6. Célok és stratégiák6.1. Célok meghatározása6.2. Stratégiák meghatározása6.2.1. Termék-piacfejlesztési stratégiák6.2.2. Növekedési stratégiák7. Termék-/Szolgáltatáspolitika7.1. A szolgáltatásmarketing sajátosságai7.2. A turisztikai termék7.2.1. A szálloda mint termék elemei7.2.2. Az idegenvezetői szolgáltatás elmei7.2.3. Az utazási vállalkozás mint termék elemei7.2.4. A desztináció kínálati elemei:7.3. Az utazási csomag7.3.1. Személyre szabott csomagajánlat7.3.2. Dinamikus csomagalkotás7.4. Márkázás, arculat, imázs7.4.1. Branding8. Árpolitika8.1. Árképzés8.2. Az árképzés folyamata8.2.1. Árrés8.2.2. Fedezeti pont8.2.3. Versenytárs alapú módszer8.2.4. Ajánlattételen alapuló módszer8.3. Utazási vállalkozások árképzése, árpolitikai intézkedései8.4. Szállodák árképzése, árpolitikai intézkedései8.5. A vendéglátás árképzése8.6. Idegenvezetés és az árpolitika9. Értékesítési (disztribúciós) politika9.1. Az értékesítés direkt és indirekt formái9.1.1. Direkt értékesítés9.1.2. Indirekt értékesítés9.2. Utazásszervezők mint értékesítők9.3. Utazásközvetítők mint értékesítők9.4. Egyéb lehetőségek az értékesítésre9.5. Az internet szerepe az értékesítésben10. Kommunikációs politika11. A reklám mint marketingkommunikációs eszköz11.1. A reklám fogalma, működése11.2. Fajtái11.3. Reklámhordozók11.4. Reklámeszköz11.4.1. A reklám elemei11.4.2. Hirdetések (újság, digitális felület)11.4.3. Plakát11.4.4. Prospektusok11.4.5. TV-spotok, reklámfilmek11.4.6. Digitális platformokon használt reklámeszközök11.4.7. Honlapok szerepe a marketingkommunikációban11.5. Új utakon11.5.1. Ambient marketing11.5.2. Buzz vagy „word-of-mouth" marketing11.5.3. Vírusmarketing11.5.4. Astroturfing11.5.5. Metaverzum11.6. Reklámkampány tervezése11.7. A reklám gazdasági és társadalmi hatásai12. Public Relations mint marketingkommunikációs eszköz12.1. A fogalom meghatározása12.2. A PR célcsoportjai12.3. A PR eszközei a turizmusban12.3.1. Filmek12.3.2. Roadshow12.3.3. Kiállítások, vásárok12.3.4. Sajtókapcsolatok, médiakapcsolatok12.4. Szponzorálás12.5. Fundraising13. A Sales Promotion mint marketingkommunikációs eszköz13.1. Fogalommeghatározás13.2. Fogyasztók, mint célcsoport (vásárlásösztönzés)13.3. Közvetítők (eladásösztönzés)13.4. Saját alkalmazottaink (eladásösztönzés)13.5. Eladáshely, üzlethelyiség14. Personal Selling mint marketingkommunikációs eszköz14.1. A személyes eladás fogalma, feladata14.2. Telefonos értékesítés14.3. Live-chat eladás14.4. Tárgyalás folytatása személyes találkozáskor14.4.1. Szervezési előkészületek14.4.2. Tartalmi előkészületek15. Direkt marketing15.1. A direkt marketing története és fogalma15.2. Telemarketing15.3. Postai DM15.4. Elektronikus DM (e-mail, sms, mms)16. Közösségi média szerepe a marketingben16.1. A PESO-modell16.2. Közösségi média16.2.1. Fotók megosztása16.2.2. A vélemény megosztása16.2.3. Sztorik megosztása16.2.4. Videók megosztása16.2.5. Facebook- és Google-hirdetések16.3. Influencerek16.4. Podcast17. Visszacsatolás18. A turizmusmarketing szintjei18.1. Nemzetközi szint18.2. Nemzeti szint18.2.1. Országimázs18.2.2. Partnerség18.3. Térségi szint18.4. Helyi/települési szint18.4.1. Mi mindent tudnak tenni a helyi szervezetek?18.4.2. Tourinfom irodák19. Szervezeti marketing19.1. A szervezeti vásárlók három csoportja19.2. Beszerzési helyzetek19.3. Új beszerzés során a folyamat20. Etikett és protokoll20.1. Alapfogalmak20.2. Temperamentum és viselkedés20.3. Alapvető udvariassági formák20.3.1. Köszönés20.3.2. Bemutatkozás, bemutatás20.3.3. Megszólítás20.3.4. Pontosság20.3.5. Társalgás20.4. Nem verbális kommunikáció20.4.1. Testmozgás (a testbeszéd)20.4.2. Térközszabályozás20.4.3. Kulturális emblémák20.5. Az írásbeli kapcsolattartás protokollja20.5.1. A hivatalos levél20.5.2. Az elektronikus levél20.5.3. A meghívó20.6. Netikett20.7. Étkezési kultúra20.8. Nyilvános szereplés20.8.1. A nyilvános szereplés felépítése20.8.2. Néhány apróság az előadáshoz, a beszédtechnikához20.9. Öltözködés protokolláris szempontból20.9.1. Jól ápoltság20.9.2. Alkalmi öltözet különböző rendezvényeken (dress code)21. Protokolláris rendezvények és nemzetközi protokoll21.1. Rendezvények típusai21.1.1. Állami rendezvények21.1.2. Diplomáciai szintű rendezvények21.1.3. Tudományos és társadalmi rendezvények21.2. Étkezéssel egybekötött rendezvények21.2.1. Álló alkalmak21.2.2. Ültetett alkalmak21.2.3. Álló-ülő fogadás21.3. Nemzetközi protokoll21.3.1. Olaszország21.3.2. Spanyolország21.3.3. Franciaország21.3.4. Görögország21.3.5. Törökország21.3.6. Németország21.3.7. Ausztria21.3.8. Svájc21.3.9. Nagy-Britannia21.3.10. Lengyelország21.3.11. Csehország21.3.12. Szlovákia21.3.13. Szlovénia21.3.14. Horvátország21.3.15. Szerbia21.3.16. Románia21.3.17. Arab országok21.3.18. Izrael21.3.19. USA21.3.20. ÁzsiaIrodalomjegyzékKépek és videók jegyzékeTárgymutatóTartalomjegyzék
-
Cím Turizmusmarketing és protokollSzerző Nemesné Lengl MariannaKiadó Szega Books Kft.Kiadói kód GS-8-21ISBN 9786155720758Kiadási év 2023
- Antikvár könyvek
- Egészségügy - Szociális szolgáltatások
- Elektrotechnika - Elektronika
- Élelmiszeripar
- Építőipar
- Faipar
- Gépészet
- HVG Kiadó könyvei
- Idegenforgalom
- Informatika
- Kereskedelem
- Környezetvédelem - Vízgazdálkodás
- Közgazdaság
- Közlekedés - Geodézia
- Logisztika
- Marketing
- Mezőgazdaság - Erdészet
- Munkavédelem - Foglalkoztatás (általános)
- Népművészet - Kommunikáció
- Szépségipar
- Vendéglátás