Marketing alapjai
A Marketing alapjai című kiadványunk, elsősorban kereskedőknek és webáruház-technikusoknak készült, de mindenkinek hasznos lehet, aki érdeklődik a tudományterület iránt. A kiadvány hiánypótló, mivel arra törekedtünk, hogy a benne foglaltak megfeleljenek a mai modern elvárásoknak. Emellett felkészíti a leendő kereskedőket és webáruház-technikusokat a marketingalapok elsajátítására és alkalmazására is. Kiemelt figyelmet szenteltünk a gazdag elméleti anyag gyakorlati alkalmazására, igyekeztünk minden részt példákkal és olyan feladatokkal alátámasztani, amelyek elősegítik a tananyag alapos elsajátítását. Projektfeladatok a fejezetek között segítenek bennünket abban, hogy a tananyag életszerűvé váljon. Az élményalapú tanulási módszer segítségével a tanulási folyamat is életszerűbbé válhat.
A könyv két év tananyagát tartalmazza és elsősorban a marketing alapjaira helyezi a hangsúlyt. A második könyvvel fogjuk lefedni mindazokat az ismereteket, amelyek szükségesek a kereskedőknek, illetve a webáruházat létesítő és működtető szakembereknek.
A nyomtatott könyvhöz annak online elérhető verziója is jár, amely tartalmazza a kiadvány teljes anyagát kiegészítő feladatokat, ábrákat, érdekességeket és a tankönyvben szereplő írásbeli feladatok megoldását.
-
TARTALOMJEGYZÉKElőszó1. A marketing sajátosságai és területei1.1. A marketing jelentősége, fogalma1.2. A marketing fogalma1.3. A marketing tárgya, kapcsolódó fogalmak1.4. A marketing sajátossága a kereskedelemben1.5. A marketing története fejlődése, tendenciái napjainkban1.5.1. Marketing 1.0. Termékközpontú korszak (1950-es évek)1.5.2. Marketing 2.0. Fogyasztóközpontú korszak (1970-es évek)1.5.3. Marketing 3.0. Értékek által vezérelt korszak (2008 után)1.5.4. Marketing 4.0. Átmenet a hagyományos és az online marketing között1.5.5. Marketing 5.0. Technológia az emberiségért (2019 után)1.5.6. Modern technológiai vívmányok napjainkban1.5.7. Marketingtrendek napjainkban1.6. Piaci verseny és vállalati piaci orientációk1.6.1. Termelésorientált koncepció1.6.2. Termékorientált koncepció1.6.3. Értékesítésorientált koncepció1.6.4. Marketingorientált koncepció1.6.5. Társadalomközpontú marketing koncepció1.6.6. Holisztikus marketingkoncepció1.7. A marketing alkalmazási területei1.8. A marketingeszközök és kombinációik1.8.1. A McCharthy-féle 4P1.8.2. Booms és Bitner: 7P1.8.3. A fogyasztói igényekre összpontosító 4C1.8.4. Marketingmix az internet világára2. Fogyasztói magatartás2.1. Fogyasztói és vásárlói magatartás2.2. A fogyasztói magatartás modellje2.3. A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők2.3.1. Fogyasztói pszichológia2.3.2. A fogyasztó jellemzői2.3.3. Vásárlói típusok2.3.4. Vásárlási döntésben betöltött szerepek2.3.5. A vásárlói döntés folyamata2.4. Szervezeti vásárlói magatartás2.4.1. A szervezeti vásárlások fajtái2.4.2. A szervezeti vásárlásban betöltött szerepek2.4.3. Szervezeti vásárlói folyamat2.5. Értékesítési tölcsér (sales funnel)3. Piac és környezete3.1. A piac fogalma és elemei3.2. Piaci szereplők3.3. A piac mérete és piaci mérőszámok3.4. Piacok csoportosítása földrajzi tagolás szerint3.5. Piacszerkezet3.5.1. Tökéletes verseny3.5.2. Monopolisztikus3.5.3. Oligopolpiac3.5.4. Monopolpiac3.6. Vásárlók típusa szerinti megkülönböztetés3.6.1. Szervezeti piac (B2B)3.6.2. A fogyasztói piac (B2C)3.7. A vállalat mikro-, makro- és globális környezete3.7.1. Környezet4. Marketingstratégiák4.1. A marketing folyamata4.1.1. Vállalati környezet elemzése4.1.2. Marketingcélok megfogalmazása4.2. Stratégia4.2.1. Termék/piac mátrix alapján4.2.2. Versenystratégiák4.2.3. A vállalat piaci pozíciójától függő stratégiák4.2.4. Programok kialakítása4.2.5. Végrehajtás, ellenőrzés4.3. B2B és B2C marketingstratégiák4.3.1. B2C marketingstratégiák4.3.2. B2B marketingstratégiák5. Célpiaci marketing5.1. Mi az a célpiaci marketing? Miért van szükségünk rá?5.1.1. A célpiac azonosítása5.2. Piacszegmentáció (segmentation)5.2.1. A fogyasztói piac (B2C) szegmentációja5.2.2. A szervezeti piac (B2B) szegmentációja5.3. Célcsoportképzés, azaz a megfelelő célpiac kiválasztása5.3.1. Célcsoport(ok) kiválasztásának szempontjai5.3.2. Célcsoportképzési stratégiák5.3.3. Pozicionálás6. A piac megismerésének folyamata: piac- és marketingkutatás6.1. Az információ fogalma6.1.1. Különbség adat és infomáció között6.1.2. Marketing Információs Rendszer (MIR)6.2. Marketingkutatás és piackutatás6.2.1. A profitorientált kutatás céljai6.2.2. A marketingkutatás és a piackutatás fogalma6.2.3. A piackutatás folyamata6.3. Kérdőíves megkérdezés6.3.1. A kérdőíves megkérdezés kivitelezése6.3.2. A kérdőívek megtervezése és összeállítása6.3.3. Kérdéstípusok6.3.4. Kutatási minta választása: a vizsgálatba bevontak köre7. Termékpolitika7.1. A termék, a termékpolitika elemei és a termékfejlesztés7.1.1. Termékszintek7.2. A termékpolitika és annak elemei7.2.1. Termékpolitika7.3. Áruválaszték és választékpolitika7.4. Termékek osztályozása7.5. A digitális termékek és fajtáik7.6. Termékfejlesztés7.6.1. Ötletek generálása7.6.2. Ötletek szelektálása, tesztelése7.6.3. Koncepció és stratégia kidolgozása7.6.4. Termékfejlesztés7.6.5. Termék bevezetése7.7. Termékpiaci stratégia7.7.1. BCG-mátrix7.8. A termék életútja7.8.1. A termékpiaci életgörbe szakaszai7.8.2. Rendhagyó termékéletgörbék7.8.3. Termékéletgörbe és termékelfogadás (Rogers-görbe)7.9. Márka, védjegy és csomagolás7.9.1. Márka (brand)7.9.2. Védjegy7.9.3. Csomagolás8. Árpolitika8.1. Az ár szerepe8.2. Árpolitika8.3. Árstratégia8.3.1. Árstratégia a termékéletciklus-görbe egyes szakaszaiban8.3.2. Ártaktika9. Értékesítéspolitika9.1. Értékesítéspolitika, értékesítési stratégia9.1.1. Értékesítési csatorna9.2. Az értékesítési csatornák szereplői9.2.1. Nagykereskedők9.2.2. Kiskereskedők9.2.3. További közreműködők9.2.4. Fogyasztó9.3. Értékesítési dilemmák9.4. Az értékesítési csatornák funkciói9.4.1. A logisztikai feladatok9.4.2. Tranzakciós funkciók9.4.3. Értékesítést elősegítő funkciók9.5. Az értékesítési csatornák kiválasztása9.5.1. Az értékesítési út hossza (vertikalitás)9.5.2. Az értékesítési út szélessége (szelektivitás)9.5.3. Közvetítő kereskedők típusának meghatározása9.5.4. Az értékesítési csatornában alkalmazott marketingstratégia meghatározása9.5.4. Franchise9.5.6. Multi-channeling – Többcsatornás értékesítés9.5.7. Elektronikus piacterek10. Szolgáltatásmarketing10.1. A szolgáltatásmarketing definíciója10.2. A szolgáltatás sajátossága: HIPI-elv10.3. A szolgáltatásmarketing története10.4. A szolgáltatás folyamatmátrixa (Roger Schmenner)10.5. Front office és back office10.6. Business- és non-business-szolgáltatások10.7. A szolgáltatásminőség dimenziói10.8. Az online szolgáltatások fajtáiIrodalomjegyzékKépek és videók jegyzékeTárgymutatóTartalomjegyzék
-
Cím Marketing alapjaiSzerző Dr. Molnárné Dr. Konyha CsillaKiadó Szega Books Kft.Kiadói kód GS-9-05ISBN 9786155720895Kiadási év 2023
- Antikvár könyvek
- Egészségügy - Szociális szolgáltatások
- Elektrotechnika - Elektronika
- Élelmiszeripar
- Építőipar
- Faipar
- Gépészet
- HVG Kiadó könyvei
- Idegenforgalom
- Informatika
- Kereskedelem
- Környezetvédelem - Vízgazdálkodás
- Közgazdaság
- Közlekedés - Geodézia
- Logisztika
- Marketing
- Mezőgazdaság - Erdészet
- Munkavédelem - Foglalkoztatás (általános)
- Népművészet - Kommunikáció
- Szépségipar
- Vendéglátás