Kis- és középvállalkozások üzletfinanszírozása
Az első két fejezet a finanszírozás lényegét, fontosabb formáit, a döntések során mérlegelendő közgazdasági elveket, a főbb finanszírozási technikák hatásmechanizmusát, valamint a kis- és középvállalkozások finanszírozási és egyéb sajátosságait tekinti át.
A harmadik fejezet a folyó gazdálkodás finanszírozásának alapját képező forgóeszközök közgazdasági-, pénzügyi- és számviteli sajátosságait, továbbá a forgóeszközök főbb csoportjaival kapcsolatos döntési kérdéseket, és a döntések értékelésénél használatos egyszerűbb módszereket, modelleket tartalmazza.
A negyedik fejezet "A vállalkozás pénzügyi terve" címet viseli. A pénzügyi tervezés és a pénzügyi tervek ilyen mélységű és ilyen komplex bemutatása sem a hazai, sem a külföldi szakirodalomban nem található meg.
Az ötödik fejezet témája a bankhitel, mint a vállalkozások klasszikus finanszírozási forrása. A vállalkozói hitelek főbb csoportjainak bemutatása, és a hitelezési folyamat főbb szakaszainak áttekintése mellett kiemelt hangsúlyt kapnak a hitelkérelem összeállításával kapcsolatos vállalkozói teendők, valamint a hitelkérelmek elbírálásával kapcsolatos banki feladatok.
A hatodik fejezet olyan alternatív finanszírozási megoldásokat (faktoring, lízing) mutat be, amelyek ismerete és alkalmazása kiemelt fontosságú lehet a finanszírozási gondokkal küszködő kis- és középvállalkozások számára.
A könyvben szereplő ismeretek és összefüggések megértését és elmélyítését szolgálják az egyes fejezetek végén található ellenőrző kérdések és feladatok, a fogalmak pontos, szakszerű használatát pedig a könyv végén lévő glosszárium segíti.
-
Cím Kis- és középvállalkozások üzletfinanszírozásaSzerző Gyulai LászlóKiadó SaldoISBN 9789636383800Kiadási év 2011
- Antikvár könyvek
- Egészségügy - Szociális szolgáltatások
- Elektrotechnika - Elektronika
- Élelmiszeripar
- Építőipar
- Faipar
- Gépészet
- HVG Kiadó könyvei
- Idegenforgalom
- Informatika
- Kereskedelem
- Környezetvédelem - Vízgazdálkodás
- Közgazdaság
- Közlekedés - Geodézia
- Logisztika
- Marketing
- Mezőgazdaság - Erdészet
- Munkavédelem - Foglalkoztatás (általános)
- Népművészet - Kommunikáció
- Szépségipar
- Vendéglátás