Beszerzés és értékesítés - a turizmusban
A Beszerzés és értékesítés című tankönyv az utazásszervező, tanácsadó szakma két fontos területébe, a turisztikai szolgáltatások beszerzésébe és ezek értékesítésébe nyújt betekintést.
Szerzőnk, Dr. Szanyi Ildikó a könyv tartalmát a 2020-as programtantervek, képzési és kimeneti követelmények, valamint az oktatói és a turisztikai szakirányban szerzett tapasztalatai alapján állította össze. A könyv a Turisztikai technikusok számára készült.
A nyomtatott könyvhöz digitális hozzáférés is jár, amely tartalmazza a kiadvány anyagát nagyítható ábrákkal, kiegészítő fotókkal, képsorozatokkal, plusz információkkal.
Tartalom:
1. Kereslet és kínálat a turizmusban
2. Az utazásszervezés elmélete
3. Az utazásszervezés munkafolyamata
4. A turisztikai árualap
5. Magyarország világörökségi helyszínei
6. A közlekedés szerepe a turizmusban
7. Helyfoglalási rendszerek az utazásszervezésben
8. Szálláshelyek és szállásközvetítő oldalak
9. A légi közlekedés szerepe az utazásszervezésben
-
TARTALOMJEGYZÉK1. Kereslet és kínálat a turizmusban1.1. A turizmus rendszere1.1.1. A turisztikai kereslet1.1.2. A turisztikai kínálat1.2. A turizmus környezete1.2.1. Gazdasági környezet1.2.2. Kulturális környezet1.2.3. Társadalmi környezet1.2.4. Technológiai környezet1.2.5. Politikai környezet1.2.6. Természeti környezet1.3. A turizmus piaca1.4. Szükséglet, igény, motiváció: a turisztikai kereslet kialakulása1.4.1. Turisztikai igények és turizmusfajták1.5. A turisztikai kereslet1.5.1. Az utazási döntést befolyásoló tényezők1.5.2. A turisztikai kereslet jellemzői1.6. A turisztikai kínálat1.6.1. Turisztikai kínálat elemei1.6.2. Befolyásolható és nem befolyásolható elemek1.6.3. A turisztikai termék2. Az utazásszervezés elmélete2.1. Utazás a mai értelemben vett turizmus kialakulása előtt2.1.1. Utazás az ókorban2.1.2. Utazás a középkorban2.1.3. Utazás az újkorban2.1.4. A modern utazásszervezés kialakulása2.1.5. Napjaink turizmusa2.2. Az utazásszervezés jogszabályi háttere és feltételei2.2.1. Alapfogalmak2.2.2. Utazási vállalkozás alapításának feltételei3. Az utazásszervezés munkafolyamata3.1. Az utazásszervezés tevékenysége3.2. Előkészítés3.3. Értékesítés3.4. Lebonyolítás3.5. Elszámolás3.6. Az utazásszervezés munkafolyamatának szereplői3.6.1. Fogyasztók: egyéni utasok, csoportok3.6.2. Előállító: a referens3.6.3. Utazási tanácsadó, értékesítő3.6.4. Idegenvezető3.6.5. Utaskísérő, telepített idegenvezető3.7. Kapcsolattartás az utazásszervező és a szolgáltatópartnerek között3.7.1. A személyes kapcsolattartás módjai3.7.2. Kapcsolattartás írásban4. A turisztikai árualap4.1. A turisztikai árualap fajtái, összeállítása4.2. Az utazási csomag4.3. Az utazási csomag összeállítása4.4. Az utazási ajánlat piacra vitele4.4.1. Értékesítés az aktív nemzetközi turizmusban4.4.2. Értékesítés a passzív nemzetközi, kiutazó turizmusban4.4.3. Az utasok részére kiállított dokumentumok4.4.4. Az utasbiztosítás módozatai4.5. Kiegészítő tevékenységek az utazási irodában5. Magyarország világörökségi helyszínei5.1. Világörökség Program5.2. Világörökségi helyszínek Magyarországon5.3. Észak-Magyarország turisztikai régió5.3.1. Hollókő5.3.2. Az Aggteleki-karszt és a Szlovák-karszt barlangjai5.3.3. Tokaj-hegyaljai történelmi borvidék5.4. Budapest–Közép-Duna-vidék turisztikai régió5.4.1. Budapest, Duna-panoráma és a Budai Várnegyed5.4.2. Budapest, Andrássy út5.5. Nyugat-Dunántúl turisztikai régió5.5.1. Fertő-táj5.5.2. Pannonhalmi Bencés Főapátság5.6. Tisza-tó turisztikai régió5.6.1. Hortobágy5.7. Dél-Dunántúl turisztikai régió5.7.1. Pécs ókeresztény temetője5.8. Szellemi kulturális örökségeink5.9. A Világemlékezet lista5.9.1. Mátyás király Corvinái6. A közlekedés szerepe a turizmusban6.1. A magyarországi közlekedés főbb jellemzői6.1.1. Vasúti közlekedés6.1.2. Közúti közlekedés6.1.3. Vízi közlekedés6.1.4. Légi közlekedés6.2. A közlekedési eszköz mint turisztikai attrakció6.2.1. A vasút mint attrakció Magyarországon6.2.2. Világszerte ismert vasútvonalak6.2.3. A hajózás mint attrakció Magyarországon6.2.4. Világszerte ismert hajójáratok6.3. Speciális közlekedési lehetőségek a turizmusban6.4. Menetrend- és útvonaltervezők6.4.1. Utastájékoztatási rendszerek6.4.2. Menetrendek6.4.3. Korszerű helyfoglalási rendszerek7. Helyfoglalási rendszerek az utazásszervezésben7.1. A helyfoglalási rendszerek kialakulásának története7.2. Helyfoglalási rendszerek napjainkban7.3. Ügyviteli szoftverek az utazási irodákban8. Szálláshelyek és szállásközvetítő oldalak8.1. A szálláshelyekkel kapcsolatos fogalmak8.2. A szálláshelyek rendeltetés szerinti csoportosítása8.3. Szálláshelyek értékesítési csatornái8.4. Online szállásközvetítő oldalak8.5. Összehasonlító oldalak, blogok, vlogok8.6. A kuponos értékesítőoldalak9. A légi közlekedés szerepe az utazásszervezésben9.1. A légi közlekedés története9.2. A repülővel történő utazás folyamata9.2.1. Utazás előtt9.2.2. A repülőtéren9.2.3. A tranzitváróban9.3. Repülőjegy-kiadási ismeretek9.4. A repülőjegy-foglalás módja és menete9.4.1. Foglalás CRS rendszeren keresztül9.4.2. Foglalás légitársaság honlapján9.4.3. A repülőjegy9.4.4. A repülőjegy-értékesítéshez kapcsolódó szolgáltatások foglalásának lehetőségei
-
Cím Beszerzés és értékesítés - a turizmusbanSzerző Dr. Szanyi IldikóKiadó Szega Books Kft.Kiadói kód GS-8-05ISBN 9786155720499Kiadási év 2021
- Antikvár könyvek
- Egészségügy - Szociális szolgáltatások
- Elektrotechnika - Elektronika
- Élelmiszeripar
- Építőipar
- Faipar
- Gépészet
- HVG Kiadó könyvei
- Idegenforgalom
- Informatika
- Kereskedelem
- Környezetvédelem - Vízgazdálkodás
- Közgazdaság
- Közlekedés - Geodézia
- Logisztika
- Marketing
- Mezőgazdaság - Erdészet
- Munkavédelem - Foglalkoztatás (általános)
- Népművészet - Kommunikáció
- Szépségipar
- Vendéglátás